Actualizarea inventarului domeniului public în Monitorul Oficial

Cele mai frumoase parteneriate sunt cele durabile cu realizări frumoase. Atunci când începem o nouă colaborare preluăm responsabilitatea partenerilor noștri asupra noastră, pentru a le fi sprijin.  Această responsabilitate implică necesitatea unor colaborări de succes, în care cel mai de preț dar oferit este încrederea. În acest mod, la Evaluare-Patrimoniu avem pregătită câte o soluție pentru fiecare patrimoniu!

Datorită experienței noastre am avut ocazia de a analiza diferite situații și am identificat o problemă frecventă la nivelul instituțiilor publice și anume lipsa actualizării inventarului domeniului public, respectiv forma publicata in monitorul oficial. Dorim să împărtășim din lecțiile noastre, pentru a fi ghid și inspirație pentru toți cei care activează în domeniul public.

Atunci când această procedură nu este efectuată, apar probleme precum:

  • Imposibilitate de modificare Carte Funciară
  • Imposibilitate vânzare/schimb în cazul în care în Carte Funciară nu apare UAT-UL
  • Imposibilitate acces proiecte de finanțare pe imobile care nu sunt în inventarul UAT

Scopul nostru este să ne asigurăm că fiecare instituție publică își îndeplinește obiectivele profesionale, de aceea pentru a evita problemele enumerate mai sus, oferim servicii de actualizare a inventarului patrimoniului. Prin intermediul acestei operațiuni am reușit să menținem funcționarea a mai multor instituții publice în baze legale.

Procedura decurge simplu și rapid, echipa noastră realizând procesul de inventariere si actualizare in Monitorul Oficial, de la A-Z, în 3 etape:

  1. Transmiterea documentelor

În acest prim pas este nevoie de o minimă implicare din partea fiecărui partener, pentru transmiterea unor documente esențiale în procesul de inventariere si actualizare.

  1. Procesarea documentelor

După primirea tuturor documentelor începe adevărata munca. Absolut toate documentele primite sunt procesate de către echipa noastră, prin centralizarea informațiilor. De asemenea, se desemnează și acele bunuri care trebuie abrogate, modificate sau pur și simplu introduse în inventar.

Apoi, se va face o analiză juridică riguroasă și se vor stabili bunurile pentru care nu există documentație precum și acele bunuri pentru care există litigii pe rolul instanțelor de judecată.

  1. Pregătirea rapoartelor si documentelor pentru actualizare

Aceasta este etapa noastră favorită, deoarece reflectă eforturile muncii noastre, dar mai ales profesionalismul echipei noastre. În cadrul etapei rapoartelor de specialitate vom pregăti toate documentele necesare pentru operațiunile de abrogare, modificare și completare a inventarelor domeniului public si privat. De asemenea, în primă fază vom realiza un draft al inventarelor, care mai apoi poate fi actualizat prin discuțiile cu reprezentanții primăriei, pentru a ne asigura că toate informațiile corespund realității.

În ultimă fază, după realizarea tuturor modificărilor, inventarul însoțit de toată documentația pregătită, va fi înaintat către minister.

În acest mod, oferim siguranță și implicare, pentru ca partenerii noștri să treacă prin experiența actualizarii inventarului domeniului public si privat fără stres, de la prima etapă până la inventarul final, forma publicata in Monitorul Oficial.

Garanția succesului este asigurată prin completarea gratuită a inventarului cu modificările care pot să survină în decurs de 12 luni de la transmiterea formei finale catre Minister. Singurele riscuri existente sunt asumate de echipa Evaluare-Patrimoniu, iar partenerii noștri se vor bucura de imaginea fidelă a realității din teren și de posibilitatea de actualizare a valorii de inventar a bunurilor în cadrul Monitorului Oficial.